Projekt i budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Lubartów od Węzła „Lubartów Północ” (wraz z węzłem) do Węzła „Lublin Rudnik” (bez węzła)
ok. 23 km
835,66 mln zł
Projektuj & Buduj
GDDKiA Oddział Lublin
Duna Polska S.A.
Zadanie inwestycyjne budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 (długości ok. 23 km) wraz z węzłami, przebudową dróg poprzecznych i budową dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji i przywracające naruszone połączenia drogowe, stanowić będzie na terenie województwa lubelskiego zasadniczy szkielet drogowy o dużej przepustowości, łączący największe ośrodki gospodarcze kraju z największymi ośrodkami Polski Wschodniej.
Odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa lubelskiego. Trasa od zachodniej strony ominie Lubartów, a następnie od wschodu miejscowość Niemce. W ramach inwestycji powstanie o dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach (z rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa) o łącznej długości ok. 23 km. Wykonawca przebuduje także drogi kolidujące z planowaną drogą ekspresową oraz wybuduje dodatkowe jezdnie, obsługujące ruch lokalny. Kontrakt przewiduje także budowę czterech węzłów drogowych: „Lubartów Północ” (dawniej Wincentów), „Lubartów Zachód” (dawniej Lubartów), „Niemce Wschód” (dawniej Niemce) oraz „Niemce Południe” (dawniej Leonów), a także dowiązanie do istniejącego węzła „Lublin Rudnik”. Kontrakt przewiduje również m.in. budowę obiektów inżynierskich, przepustów, chodników, ścieżek rowerowych, systemu odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska, ekranów, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, systemu zarządzania ruchem czy oświetlenia drogowego.