company

S61 Łomża Południe – Łomża Zachód

Detale realizacji

Klient

GDDKiA

Wartość kontraktu

218 100 000 zł

Inwestycja zakłada wykonanie fragmentu trasy Via Baltica – części obwodnicy Łomży między węzłami „Łomża Południe” a „Łomża Zachód”.

Obejmuje ona 7 km 2-jezdniowej drogi ekspresowej S61 oraz węzeł „Łomża Południe” i wychodzący z niego 9-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 63, w kierunku Zambrowa. Realizacja przewidziana jest w systemie „Projektuj i buduj”. Na całość zadania zaplanowano w sumie 31 miesięcy przy wyłączeniu okresów zimowych w tracie budowy.

Dane techniczne:

 

S61 od węzła „Łomża Południe” (z węzłem) do węzła „Łomża Zachód” (bez węzła):

– długość – 7,186 km,

– przekrój drogi ekspresowej 2×2; szerokość pasa 3,5 m, 2,5-metrowe pasy awaryjne, jezdnie oddzielone 5 m pasem zieleni,

– nawierzchnia z betonu cementowego gr. 27 cm,

– budowa i przebudowa min. kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, systemu zarządzania ruchem,

– kat. Ruchu – KR6, obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś,

– obiekty inżynierskie: 1 most, 14 wiaduktów, 1 przejście dla zwierząt,

– infrastruktura ochrony środowiska, w tym: ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne, ogrodzenie całej drogi ekspresowej.

 

DK 63 – nowy odcinek od węzła „Łomża Południe” do podłączenia do istniejącej DK 63 w rejonie miejscowości Podgórze:

– klasa GP,

– długość – 8,9 km,

– przekrój drogi Głównej ruchu Przyspieszonego (GP) – 1×2,

– nawierzchnia bitumiczna,

– kat. ruchu – KR4, obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś,

– wiadukt kolejowy nad linią kolejową nr 49 relacji Śniadowo – Łomża.

Zobacz inne realizacje

Tarczyn-Grójec

S7 Tarczyn – Grójec

Zobacz projekt
Łagów

S74 Cedzyna – Łagów

Zobacz projekt